Tävling 10/4 - 11

Allt började med att mamma väckte mig klockan 05,15 och så fixade jag i ordning allt som skulle med och så åkte vi ut till stallet. Jag och mamma fixade allt i stallet och sedan var vi färdiga för att åka till Vikbolandets rk.
När vi kom dit, lastade vi ut konfa och jag gick en promenad med honom så han skulle känna sig trygg.
Sen satte vi oss i ridhuset och kollade på alla C-ponnysar.

När jag hade ridit fram i ungefär 30 minuter kändes Konfa jättefin, han hade jättebra bärighet och jobbade bra med bakbenen. När jag kom in i ridhuset inför lag 03, kände jag direkt hur han bara tappade all vilja och ork och han bara släppte hela ryggen...det kändes inte alls bra... och efter sista hälsningen, sa dommaren att hon tyckte han var oren bak, men jag bara höll med för jag vet att han bara tappar takten när han inte går fram... men iallafall så fick jag 62,54% i den klassen.

Jag ringde och frågade min tränare Annette Solmell om vad jag skulle göra för att få honom på hugget och aå han skulle bli mer arbetsvillig i ridhuset och inte bara ute på framridningen. Hon sa då att jag skulle rida fram i lilla ridhuset för att han lir trött av att gå på paddex..., men det kunde jag inte för att överdommaren tyckte att det skulle bli orättvist mot dom andra...-.-
Så jag red i ungefär 15  minuter ute, men då skrittade jag och travade mest och galopperade lite, eftersom han redan var uppvärmd sen förra klassen. Då var han pigg och hade viljan att röra sig frammåt.

klockan 13,35 startade jag LA:P1 och det gick superbra, han var inte alls seg och jobbig denhär gången, jag fick massor med 8:or och i stort sätt var det bara ett enkelt byte jag missade på för att jag slarvade, så han fattade fel galopp efteråt.
Jag fick 66,58% och startade först, jag höll 1.a platen ända till det näst sista protokollet var ränat så åkte jag ner på en 2:a plats, och när vi ändå håller på, så kom ju såklart det sista protokollet och petade ner mig på en 3:e plats...men men jah är väldigt nöjd med den sista klassen :D<3

Här kommer lite bilder från dagen på vikbolandet: 



//   c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0